penjejak tegar

Wednesday, June 10, 2009

cerita balik ipoh

dah semangat upload gambar..tetiba malas nak update. boleh x??
aku update secara ringkas lah yer..

best jugak balik kali ni..bukan sekadar balik tanpa tujuan..
balik sebab ado kenduri kawin..kira sedara jugaklah, cumanya aku tak rapat sangat..
highway memang jam jugak hari sabtu lepas..cuti sekolah la katakan
time aku pegi kenduri kawin tu, tak ramai orang..
maybe ramai sangat yang kawin time cuti sekolah..
majlis yang sepatutnya nampak meriah tu terus jadi tak meriah..
yerla, time nak cari rumah pengantin pun dah jadi konfius..
sebab banyak beno signboard kenduri kawin...huhu
bagi aku kalo mau nampak kenduri tu meriah, baik kita wat time tak cuti sekolah..yeke??

pastu ahadnyer gi mandi manda kat lost world tambun..
wah, 1st time aku pegi..
padahal dulu dok ipoh tak teringin pon mau pegi..
skali skala mandi manda n lepak-lepak ngan sadara mara cam best plak..
aku mandi tak hingat dunia..
sampai sekarang kulit hitam legam..
dah la aku ni memang hitam..huhu

pastu lepas asar trus gi rumah paksu, ada majlis skit..
sempena pindah ke rumah baru..
best ohh makan-makan sambil borak-borak

plan mau balik kl ahad
tapi takut jalan jam
so balik isnin
lagi pun mau tgk umah kitorang yang renovate dah sebulan lebih
tak siap-siap
penyewa dah ado..
tengah tunggu rumah je..
ingatkan mau le balik ipoh ni cuci rumah
rupanya still tak bole nak bagi orang sewa
oh..cina wat rumah ni cakap tak serupa bikin
duit laju je mintak
tp nak siap punyelah lambat..haaiihh

balik kali ni tak sempat nak dating..
mak aku pun hairan, kalo tak setiap kali balik tak sah kalo tak date
masing-masing ade hal
takpe sayang, kite date lain kali je lah ek..
time raya nanti la jawabnyer mau jumpa die..
oh..lama tu..huhu
isnin tu jalan ke kl dah ok..taklah jam
tapi sempat jugak singgah bidor - beli petai
ingatkan boleh la dapat murah
sekali dorang pun dah bijak pandai - tak macam dulu
tapi dah alang-alang singgah belilah jugak
satu ikat besar = rm50
1 mata petai tu =20 sen
so kalo customer aku komplain petai mahal..
mau aku sekeh pale dorang.,
hehe ado brani??
tp yer la..memang petai mahal la

oh sekian..ni la hasilnya update yang tgh dilanda malas..

No comments: