penjejak tegar

Tuesday, September 1, 2009

berkorban, terkorban, mengalah, termengalah?


saya sudah jadi hantu tv sekarang..hehe...yelah. dah 30 hari puasa ni memang lepak kat umah je...buat kerja depan tv..

saya menonton SEKAR (crita dari seberang ), NUR KASIH ( suggestion dari bf tp best), RAHSIA HATI (crita fav mama..tapi aku pun terikut skali) dan WADI UNUNG (suka bangat crita ni..kisah cinta, konflik keluarga, persahabatan )

tapi kenapa ya..cerita -cerita ni semua dugaannya terletak di bahu perempuan? dan kemenangan banyak berpihak kepada kaum lelaki..mereka tak rugi apa-apa..mereka punya pilihan..kalau tak A, ada B..

aku tau..tak semua cerita begitu..tapi kebanyakannya lah..mungkin realitinya pun begitu?

kala ini...aku mahu sepi..sendiri...

semoga mampu ku lawan kesepianku...

tata.

3 comments:

shahdiana said...

salam lebaran..wah, lama tak update bz wat kuih la tu...kite raser kan ..ini opinion ikhlas based on experience la...pompuan memang labih banyak berkorban daripada lelaki...pengorbanan jadik isteri and ibu pun tengok la...memang mencabar..calang2 manada orang laki leh wat sumer tuh..mungkin ader laleki camtuh tapi small part i think...ceta2 yang kamu tengok tu kiter pun tangkap syok jugak...

DA1882 said...

semua follow nie.. nnti nak sinopsis pape, leh mintak kat sini jer la ekk. :D

Marina Monroe said...

Salam. Auntie ucapkan "Selamat Hari Raya Aidil Fitri. Take Care