penjejak tegar

Tuesday, February 24, 2009

bertuahnyer budak skrg!

bukan le aku nak citer pasal sejarah malaysia kat sini...cuma tadi time aku tgh dok ngajo sejarah kat adik aku hasrul ni...tetiba je terkenang time aku pernah mentelaah subjek yg sama 11 tahun dulu...wooo, lame tu aku dah tinggalkan sejarah form3 nih..dulu yerla boleh score tp sroh aku jawab PMR sejarah skrg!!! hampeh tak ingat!!!


yer kawan2 yg seangkatan umur lebih kurang aku..cuba korang perhatikan...jauh bezakan buku teks sejarah time kita dolu ngan skrg..tak silap aku buku teks sejarah aku dolu warne cokelat je cover depan dia..
paling aku jeles..korang tgk la isi kat dalam buku nih..time aku dolu manade mind map bagai kat dalam nih..suma tulisan warna itam yg kecik dan macam ko baca buku karangan je..patut la aku nguap2 bila bukak buku sejarah..tak sampai sploh minit aku dah macam berair2 mata nak pengsan..


bertambah jelessss aku tgk buku nih, siap tulisan ringkas gitu..ayat tak berbelit2 macam zaman aku...pastu siap ade gambar warne warni bagai...konon bagi bebudak skrg menghayati n memahami lagi ler sejarah dolu kala..



paling tak boleh blah...tgk!!!tgk!!! nipis tu buku teks skrg..kalo aku ler buku sejarah nipis camni..kompem aku boleh abis baca siap dah khatam hafal segala isik yg nak kuar PMR..huhu


tp malangnyer..budak skrg tak bersyukur pon..(ni aku cakap kat adik aku ler..hehe)..ado ke patut die yg nak PMR tp aku plak yg kene wat notes bagi jadik lagi ringkas supaya die lebih paham!!!! adehhh tensen!!! meh aku le pi ganti die PMR tahun nih!!!!

~kesusahan dahulu sebenarnya banyk mengajar kita menjadi insan yg lebih bersyukur dan menghayati erti hidup.sekian..

No comments: