penjejak tegar

Sunday, February 15, 2009

semalam..
niza mengkhabarkan pemergian ayahndanya ke rahmatullah..
aku tergamam seketika..
masih teringat jelas keramahan ayahndanya melayan aku
ketika bertandang ke rumah mereka
walaupun ianya sudah berlalu 10 tahun lamanya..
sungguh..tiba-tiba aku terasa aku kawan yg tidak baik
sudah lama tidak bersua, tidak mengirim berita..
walhal dia sahabat baikku di asrama dulu..
dan semalam inilah berita yg aku terima..
aku mohon maaf sahabat..
mungkin disebabkan kejauhan dan sudah punya jalan masing2
buat persahabatan ini tidak seerat dulu
buat niza sekeluarga, takziah ku ucapkan.
al-fatihah..

mungkin aku belum pernah merasa kehilangan orang2 yg aku sayang..
kekadang buat aku tak ambil kisah ttg mereka
dan menyakiti hati mereka..
jika benar, aku mau segera berubah...

bak kata apat ; sayangilah ibu bapa kita yg masih ada..

No comments: