penjejak tegar

Sunday, December 28, 2008

ape2 jelah

salam semua..aku masih dalam tempoh bercuti..still ada lg sminggu untuk menghabiskan cuti2 aku..last week aku bnyk habiskan cuti di perak..selain gi kenduri kawen, jumpa opah kat kg n sedara mara..aku jugak sempat jumpa ngan buah hati kat ipoh :) sngt hepi bila sesekali dapat berjumpa..lepas ni tak tau bile lg nak jumpa si dia kan..yelah pjj..ini lah cabarannya..

hari ni mmg lepak kat umah jer..adik2 aku n abah dok berendam kat sunway lagoon sejak pepagi td..sure mandi n main tak hengat la dorang..bukan aku taknak pegi tp mama nak lepak umah, so aku temankan mama sambil tgk live persandingan MAWI n EKIN kat astroPRIMA..wah, meriah giler n tumpang hepi la tgk dorang bahgia..

tak sangka lagi 3 hari kita akan tinggalkan 2008..bagi aku tahun ini tahun dugaan buat aku..stelah blaja selama 6 tahun dan berjaya genggam segulung ijazah bukan senang untuk aku dapatkan kehidupan yg aku impikan..segulung ijazah itu tidak menjanjikan kita akan berjaya keperingkat kehidupan yg seterusnya..

tahun ini jugak la yg bnyk mengajar aku erti hidup.. buat pengetahuan, sepanjang aku begelar pelajar mmg aku akui aku berada di dalam zon selesa..yelah, aku tidak punya tanggungjawab yg besar..sekadar belajar n huha huha ngan kawan2 jer..aku akui jugak, bila aku lepas jer grad aku mmg tak bersedia untuk tempuh kehidupan ala2 dewasa ni..aku tak bersedia untuk bekerja.. aku bukan takda matlamat hidup, cuma aku ni suka lalui jalan yg berliku sebelum sampai ke destinasi matlamat itu.. macam ayat aku..kan berbelit2 sebelum sampai ke objektif penceritaan kan??

ntah la, kali ni entri aku bnyk berbentuk luahan..unplanned untuk berentri..tu macam cacamerba skit entri kali ni..tak salah skali skala tulis menda yg orang lain tak faham..sebab tak semua yg aku nak publish di sini untuk tatapan umum..kadang kala buat kepuasan diri sendiri juga..

herm..moga2 2009 adalah tahun aku buat duit, tahun yg lebih bahagia n menjadikan aku WANITA yg berakhlak mulia, matang, sabar, tabah, memahami n penyayang..amin

No comments: