penjejak tegar

Monday, December 8, 2008

hikmah disebalik???






malas aku nak ulas..sebab sure korang pun mengikuti insiden tanah runtuh kat bukit antaranbagsa ni kan..buat mangsa2 yg terlibat aku ucap takziah..walaupun kejadian tanah runtuh kali ni tak la melibatkan kehilangan nyawa yg banyk seperti kejadian 1993 di HIGHLAND TOWERS seramai 48 terkorban..kali ini hanya melibatkan 4 mangsa terkorban..tp NYAWA TETAP NYAWA DAN TIADA PENGGANTI..duit bukan segala2nya untuk diganti dgn nyawa..
aku pasti ini bukan yg terakhir kejadian sebegini berlaku..pasti ada susulan kejadian sebegini berulang..aku rasa ramai penghuni yg tinggal di kawasan yg berbukit bukan saja yg berdekatan area hulu klang, tp di serata Malaysia kini tidak nyenyak tidur..bimbang kejadian sebegini terjadi di kawasan mereka..dgn ini aku harap penghuni2 di kawasan berbukit yg lain segera ambil langkah berjaga2, kalau boleh mohon pada pihak yg berkaitan untuk menilai semula struktur tanah samada masih selamat untuk diduduki..
hikmah di sebalik kejadian ini?? renung2kan..
eherm - berumah di tanah rata..

No comments: