penjejak tegar

Saturday, January 10, 2009

BOSAN

hoho..
aku giler bosan hari ni..
tetiba rasa dunia aku free jer..
tak tau nak wat apa..
nak berdating pun x bole..
sebab aku ni pjj..
huhu..
tp nasib ler bole ngadap pc n surf je la apa yg patut dan tak patut..

i wonder..org dulu2 yg time2 takde kemudahan cam kita ni..
ape la dorang wat bila bosan yer??
yerla contoh cam zaman atuk-opah kite dolu2..
bole dikatakan beberapa kerat je ada tv kat umah,
henpon takde, internet takde..
kete pun susah nak beli...
bole dikatakan kemudahan tu mmg amat kurang la..
tp kan camna ek dorang tepiskan rasa BOSAN tu??

mybe tu la orang cakap zaman dolu hubungan kekeluargaan lebih erat n bahagia
sebab pada pendapat aku la kan..bila dah bosan sure dorang akan berkumpul n borak2
tu sebab keluarga bahagia n bukan tu saja
hubungan ngan jiran pun erat..

cuba korang tgk zaman skrg..
aku tak nafikan bnyk jugak keluarga yg masih menitikberatkan hubungan kekeluargaan
tp ada jugak yg tidak..
disebabkan faktor kemudahan n teknologi yg berkembang pesat itulah yg buat kita jadi renggang..
contoh ; aku ngadap pc
mak aku tgk tv citer industan gitu..hehe
adik2 aku yg lelaki ngadap psp
adik pompuan aku kua main bowling
abah aku kua naik moto gi beli brg2 die..

so itu puncanya..
haaa..tetiba plak aku tulis entri cegini
dari bosan..ke hubungan kekeluargaan n teknologi..apakah??
sah2 aku x pass exam kalau kene buat esay bosan..
sebab sah2 lari isi kandungan nyer..hehe

tp tu la, kita mmg tak perasan kan..
seba kita dah biasa bila BOSAN teknologi yg banyk membantu daripada manusia itu sendiri..

eherm - aku mau berkata2 dgn seseorang..

No comments: