penjejak tegar

Friday, April 10, 2009

masam,manis,masin

hari-hari hujan..
kalau tak hujan susah jugak
tapi berniaga still masyuk..
hujan ke tak hujan ke sentiasa ada customer
sebab dorang ni memang regular customer
syukur..rezeki tak putus-putus

kadang-kadang aku dah bosan berada ditahap ini
cumanya untuk ketahap seterusnya ada je rintangan
takpalah asalkan ada usaha
pasti suatu hari nanti tuhan tunjukkan jalan
dan beri juga aku peluang untuk berjaya
bukan apa..aku taknak mama dan abah kerja lagi
cukup-cukuplah pengorbanan mereka
sekarang biar kami, si anak-anak yang ambil tanggungjawab

hari ni hari jadi sayang ke 25..hoho dia sudah tua
kali ni masih tiada kesempatan untuk aku meraikan hari lahirnya
nama pun pjj
tak banyak masa untuk bersama
sayang, moga hidupmu lebih sukses

tetiba nak berpantun kat sini..bole??
blog aku kan..harusla boleh..
sebab aku teringat zaman sekolah
kalau tak berpantun tu tak sah
dan aku memang penggemar reka-reka pantun
tapi itu dulu..dulu dan kini sudah berbeza
banyak yang aku suka buat dulu, tapi sekarang aku jarang buat
ataupun dah takkan buat lagi

pasti semua tahu pantun ini

Pulau Pandan jauh ke tengah
Gunung Daik bercabang tiga
Hancur badan dikandung tanah
Budi yang baik di kenang juga

No comments: